Osiągnięcia

ARCTIC / marzec 2011

Pierwszy projekt Viatronu, pierwsze użycie żurawia GTK1100, który wykonał serię lekkich podniesień na wysokość 116m w czasie remontu platformy wiertniczej WilPhoenix w gdyńskiej Stoczni Remontowej. Działania operacyjne związane z mobilizacją wyjątkowo trudne, a zarazem efektowne ze względu na konieczność wstawienia żurawia GTK1100 (300t) na dno suchego doku za pomocą stoczniowej suwnicy. Wydarzenie szeroko omawiane w prasie fachowej (Vertikal.net, Looking up).

 

SANNIKI / październik 2011

Pierwszy projekt wiatrowy Viatronu zrealizowany dla Vestas. Sprawna i terminowa dostawa żurawia, bezproblemowy montaż 3 turbin V100 o mocy 2MW. W codziennych obowiązkach zespołom operacyjnym towarzyszyła ekipa filmowa Discovery Channel - w czasie realizacji projektu trwały zdjęcia do popularnej serii programów ”X-machines” z udziałem żurawia GTK1100. Program wyemitowano w 210 krajach przy oglądalności powyżej 300 milionów widzów.

 

RESKO / lipiec-październik 2015

Największy ze zrealizowanych dla Vestas projektów i jeden z największych projektów wiatrowych w Polsce; 38 turbin V100/2MW zgrupowanych na obszarach dwóch gmin: Brzeźno i Łobez w woj. zachodniopomorskim. Mimo skali projektu i trudności logistycznych związanych z dużym rozproszeniem turbin w terenie oraz napiętym harmonogramem zadań, realizacja prac dźwigowych przebiegła wzorowo. W szczytowej fazie projektu padł rekord prędkości instalacji – przy użyciu żurawia GTK1100 zainstalowano osiem turbin w osiem dni.

 

MYCIELIN / wrzesień-listopad 2015

24 x Vestas V110, HH125m, 2MW. Premiera użycia przez Viatron żurawia kratowego TC2800, który po zakończonym projekcie Senvion w Nowym Stawie k. Gdańska został przetransportowany bez komplikacji do Mycielina i w połowie września rozpoczął prace przy budowie farmy wiatrowej Vestas. Użycie TC2800 do turbin średniej wysokości okazało się optymalnym wyborem – osiągnięto tempo instalacji 3 turbin na tydzień i pod koniec listopada zakończono fazę konstrukcyjną projektu. Sprawne zakończenie prac pozwoliło wykorzystać żuraw pod koniec roku na projekcie Wola Szydłowska k. Mławy, co dało spółce dodatkowe nie przewidywane w budżecie przychody.

 

MAEVAARA / czerwiec-sierpień 2016

10xVestas V126, 3,45MW – pierwszy zagraniczny projekt Viatron zlokalizowany w północnej Szwecji. Projekt poprzedził wyjątkowo skomplikowany transport multimodalny 1000 ton osprzętu żurawia LG1750 z Polski za krąg polarny w ekspresowym czasie 10 dni. Faza instalacyjna projektu przebiegła bez niespodzianek, choć operowanie na obszarze objętym ochroną przyrody (teren parku krajobrazowego) w czasie dnia polarnego powodującego kłopoty ze snem i koncentracją nie należały do najłatwiejszych.

 

JOUTTIKALLIO / sierpień-październik 2016

6xVestas V126, 3.45MW. Po zakończeniu projektu Maevaara i stosunkowo krótkim transporcie lądowym (ok. 700km) żuraw LG1750 został zmobilizowany na fińskim projekcie Jouttikallio. Po raz pierwszy w historii podjęto montaż najwyższych na świecie turbin Vestas (HH147m) na rodzimym dla producenta terenie Europy północnej. Żuraw LG1750 pracował w swojej najwyższej konfiguracji SL12, z minimalnym promieniem pracy 30-32m. Operacje dźwigowe w czasie realizacji projektu przebiegały prawidłowo. Dziewiętnastego października 2016 zainstalowano ostatnią z 6 zakontraktowanych turbin.

 

GALAWHISTLE, Szkocja, UK / czerwiec-grudzień 2016

22 turbiny Vestas 3MW - pierwszy projekt zagraniczny realizowany przez Viatron z udziałem żurawia GTK1100. Ze względu na wymogi formalne i organizacyjne obowiązujące w UK oraz skomplikowany transport intermodalny żurawia poza kontynent, projekt poprzedziły długotrwałe, półroczne przygotowania. Realizacja w skrajnie trudnych, górskich warunkach (w rejonie operowania odnotowano wcześniej rekordową prędkość wiatru – 160km/h). Pomimo początkowych trudności adaptacyjnych w brytyjskiej kulturze pracy oraz opóźnionych dostaw komponentów projekt udało się ukończyć przed nadchodzącym okresem zimowych sztormów.

 

ŻURAW GTK1100

Zakupiony przez Viatron na początku działalności nie budził zaufania klientów i specjalistów z branży dźwigowej. Stosunkowo lekki, pozbawiony przeciwwagi, skomplikowany i mocno „naszpikowany” elektroniką odstraszał widokiem swojej nietypowej, wysuwanej konstrukcji. Doświadczenia nielicznych firm dźwigowych posiadających go w swej flocie również nie były zachęcające. Zespół Viatron włożył wiele wysiłku i zrealizował wiele projektów aby do perfekcji poznać konstrukcję GTK, przekonać branżę do jego zalet oraz ulepszyć wybrane elementy i podzespoły żurawia. W ramach tych ulepszeń przedłużono podpory przednie, wzmocniono i wyposażono w dodatkowe siłowniki centralną część konstrukcji nośnej, stworzono system dostępu do górnych podestów. Dzięki nowym rozwiązaniom prace na projektach wiatrowych z udziałem GTK1100 przebiegały szybko, efektywnie i bezpiecznie.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Więcej informacji na temat polityki dostępne w zakładce Polityka Bezpieczeństwa.

Akceptuję pliki cookies z tej witryny